Exposició virtual de l’activitat educativa
Juguem a ser urbanistes!
Durant els mesos previs a l’estrena de Jacob, Mimi i els gossos del barri més de 220 alumnes de 3r a 5è de primària de set escoles de Barcelona han pogut veure la pel·lícula. En aquestes sessions especials s’ha traslladat el problema de gentrificació que afecta Maskachka -el barri on viu la Mimi, que es veu amenatzat pels interesos urbanístics d’un ric empresari- a les realitats dels barris que habiten aquests nens i nenes. El diàleg posterior al visionat i una activitat desenvolupada amb El globus vermell on, amb llapis i paper, han plasmat els seus desitjos respecte a l’espai públic han convidat a bolcar una mirada crítica als seus entorns quotidians. Així els infants han pogut valorar els processos urbanístics i les conseqüències socials i econòmiques que se’n deriven: la contaminació, els moviments ciutadans, etc.
En aquesta exposició virtual podeu trobar el resultat dels deu grups que han participat en l’activitat Juguem a ser urbanistes!, provinents d’El Besós i el Maresme, La Verneda i la Pau i Trinitat Nova. Un conjunt de plànols i dibuixos que, acompanyats de les seves reivindicacions, s’han posat a disposició de l’Ajuntament de Barcelona.
Pack Màgic està preparant una activitat en 5 escoles de Barcelona per explicar a infants de primària les conseqüències de la gentrificació a diferents ciutats
La gentrificació a les ciutats, per Laia Aguilar (Criatures. Diari Ara)