Project Description
Director Anne-Lise Koehler i Éric Serre
Idea original i guió Anne-Lise Koehler
País França
Any 2019
Productora Normaal
Durada 61 minuts
Versions Doblada al català, al castellà, VOSC i VOSE
El film, doblat al català, s’exhibeix també amb subtítols, per fomentar la lectura i fer-lo accessible a infants amb dificultats auditives.
En un entorn natural d’aigua i de boscos, deu animalons de diferents espècies neixen, creixen, s’observen i s’empaiten. A l’aigua, un lluç de riu molt menut vol ser gegant, una jove libèl·lula vol aprendre a lluitar i una salamandra té moltes ganes de sortir de l’aigua per descobrir un altre món. A la riba del riu, un castor desitja construir el món a la seva manera mentre que un bitó vol arribar fins a la lluna volant. A dalt dels arbres, un mussol aixeca el vol i es creua amb un ratpenat a qui li agrada molt la música. Quan per fi clareja, uns cabussons emplomallats ballen, un blauet cerca el seu lloc sota el sol i una tortuga viu meravellada per aquest món tan agitat, manté la calma i desafia el pas del temps. Els nostres deu aventurers admiren la bellesa d’aquest món i se senten afortunats de ser-hi. I tots ells, davant de la natura que els envolta exclamen: Bon dia, món!
Are online slots real? The answer is yes. Online slots are real and are found in both online casinos and traditional brick-and-mortar establishments. In fact, the technology used in online slots is the same as in traditional slot machines. The only difference is that the player is interacting with the machine online instead of in a physical setting. As such, online slots are no different than their physical counterparts and still offer a real chance of winning. Moreover, when playing online slots, you can win real money prizes, just like in a regular casino. So if you’re looking for a fun and exciting way to win real money, online slots are definitely worth a shot.
Bon dia, món! és un passeig per la naturalesa molt ben documentat que ens apropa a una fauna i una flora de paper, que alhora és molt realista. La natura ens acompanya i amb ella coneixem els éssers vius que hi habiten mentre ens ensenya a respectar tot allò que ens envolta. Amb aquesta observació de l’entorn tan agradable també aprenem sobre nosaltres i l’aventura de crèixer.
“Un bestiari superb, original i maliciós”
Telerama
Com s’ha fet la pel·lícula?
La tècnica de l’stop-motion (o animació pas a pas) consisteix a recrear el moviment d’objectes inanimats a partir de la filmació fotograma a fotograma. L’animació és l’art de crear la il·lusió de moviment en elements inanimats. El moviment no és inherent als personatges, sinó que s’ha de crear. Entre presa i presa es produeix una petitíssima variació de la posició d’un objecte mentre la resta d’elements es mantenen estàtics i, d’aquesta manera, en projectar el conjunt de preses de forma continuada no es trenca la continuïtat i es produeix la il·lusió del moviment. Calen, però, milers de petits canvis de posició d’aquestes figures inanimades i la filmació de 24 fotogrames per cada segon d’animació que es vulgui aconseguir.
Sabíeu que? Bon dia, món! utilitza la tècnica de l’stop-motion i té un total de 90.000 fotografies.
Entrevista amb Anne-Lise Koehler, directora de Bon dia, món!
Anne-Lise Koehler és guionista i directora de pel·lícules d’animació, a més de pintora i escultora. Va estudiar a l’Escola Nacional de Belles Arts a París i a l’Escola d’Imatge Gobelins, on va conèixer Éric Serre, amb qui ha codirigit el film.
Al llarg dels seus anys de formació va desenvolupar una obra naturalista d’escultures de paper que va exposar a diversos museus. Quan va acabar els estudis als Gobelins, va ser la responsable del disseny dels decorats i dels ocells de la pel·lícula de Michel Ocelot Kirikú i la bruixa (Producció de Les Armateurs) i d’Azur i Asmar (Nord-Ouest Productions-Mac Guff), del mateix director. Va codirigir amb Éric Serre els efectes especials del llargmetratge documental de Luc Jacket, Il était une forêt (Bonne Pioche-Disney nature).
En aquesta entrevista coneixem l’origen del projecte i la seva visió de la natura.